Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Tarcza TBM dla tunelu pod Męciną już w Polsce

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Data publikacji:
20-12-2024
Ostatnia modyfikacja:
20-12-2024
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

Maszyna do drążenia tuneli, zamówiona dla potrzeb modernizacji linii 104, dotarła już do portu w Gdyni. Trwa jej rozładunek i przygotowania do transportu – informują PKP PLK. Budowa blisko 4-kilometrowego tunelu między Męciną a Mordarką rozpocznie się w przyszłym roku.

W lipcu wykonawca odcinka Limanowa – bocznica Klęczany (konsorcjum Budimex – Gülermak) zamówił w chińskim Changsha dwie maszyny. Do gdyńskiego portu na pokładzie pływającego pod panamską banderą statku „Green Rauma” przypłynęła z Szanghaju na razie mniejsza z nich, przeznaczona do drążenia tunelu ewakuacyjnego. Większa, która wydrąży właściwy tunel kolejowy, ma dotrzeć do Polski na przełomie lutego i marca.


Dla potrzeb transportu ważąca ponad 600 ton maszyna musiała zostać rozebrana na 36 części, które na Podhale dotrą ciężarówkami. Trwa uzgadnianie transportu z zarządcami dróg – przynajmniej część pojazdów będzie miała znacząco przekroczoną skrajnię (największy pojedynczy element waży 87 ton). Inwestor i wykonawca nie ujawniają więcej szczegółów ze względów bezpieczeństwa.

Czas drążenia tunelu o długości 3,75 kilometra zaplanowano na 10 miesięcy. Jego wykonanie będzie kosztowało ponad 750 mln zł (wobec 1,9 mld zł kosztów całego 12-kilometrowego odcinka Limanowa – bocznica Klęczany). Rozpoczęcie drążenia ma nastąpić w połowie 2025 r.

Na modernizowanej linii 104 oaz łączącej się z nią nowej linii Podłęże – Piekiełko powstanie łącznie 13 tuneli kolejowych różnej wielkości. Obiekt między Męciną a Mordarką będzie drugim pod względem długości: o kilkadziesiąt metrów dłuższy będzie tunel w sąsiedztwie Stróży koło Dobrej (na nowym odcinku Szczyrzyc – Tymbark). Dotychczas największą inwestycją kolejową realizowaną w Polsce z użyciem tarcz TBM był łódzki tunel średnicowy, dla którego budowy maszyny dostarczył niemiecki Herrenknecht.
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Podłęże–Piekiełko. Tarcza do drążenia tuneli płynie do Polski

Infrastruktura

Podłęże–Piekiełko. Tarcza do drążenia tuneli płynie do Polski

Redakcja/inf. pras. 08 grudnia 2024

Autobusy do Rabki do 2025. Dawna infrastruktura rozebrana

Infrastruktura

Jest umowa na modernizację odcinka linii 104 z Rabki do Mszany

Infrastruktura

Jest umowa na modernizację odcinka linii 104 z Rabki do Mszany

inf. prasowa Ministerstwa Infrastruktury 17 października 2023

Co z projektem Podlęże - Piekiełko? Przekroczony budżet przetargu

Infrastruktura

Jest finansowanie linii Chabówka - Nowy Sącz. Blisko 4 mld zł

Infrastruktura

Zobacz również:

Podłęże–Piekiełko. Tarcza do drążenia tuneli płynie do Polski

Infrastruktura

Podłęże–Piekiełko. Tarcza do drążenia tuneli płynie do Polski

Redakcja/inf. pras. 08 grudnia 2024

Autobusy do Rabki do 2025. Dawna infrastruktura rozebrana

Infrastruktura

Jest umowa na modernizację odcinka linii 104 z Rabki do Mszany

Infrastruktura

Jest umowa na modernizację odcinka linii 104 z Rabki do Mszany

inf. prasowa Ministerstwa Infrastruktury 17 października 2023

Co z projektem Podlęże - Piekiełko? Przekroczony budżet przetargu

Infrastruktura

Jest finansowanie linii Chabówka - Nowy Sącz. Blisko 4 mld zł

Infrastruktura

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5